3:29 PM

Kelebihan Vitamin B-Complex Shaklee

Jom baca kenapa BAGUS SANGAT Vitamin B-Complex Shaklee ni...



B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.

Mengandungi B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.

Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu
tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Vitamin B1
Vitamin B1 atau thiamin menukarkan glukosa dan protein dalam makanan kepada tenaga. 
Sepertimana yang semua tahu, wanita hamil memerlukan tenaga yang banyak semasa membawa kandungannya hingga ke 9 bulan.
Vitamin B1 juga penting untuk sistem saraf. 

Vitamin B2
Vitamin B2 penting dalam mengekalkan tenaga. Juga penting untuk pembentukan kulit dan mata janin.

Vitamin B3
Vitamin B3 atau niacin penting bagi pembentukan kulit janin, pembentukan sistem saraf janin yang sempurna dan juga membantu sistem penghadaman si ibu.

Vitamin B6
Vitamin B6 atau pyridoxine adalah nutrisi penting semasa kehamilan kerana ia menyokong pembentukan sel darah merah janin dan juga neurotransmitter otak janin. Janin dalam kandungan juga memerlukan bekalan vitamin B6 yang mencukupi bagi meransang pembentukan sistem saraf yang normal. 

Vitamin B9 (asid folik)
Vitamin B9 atau juga dikenali sebagai asid folik adalah sangat penting semasa kehamilan kerana ia boleh mencegah kecacatan kelahiran. Asid folik memastikan tibu neural bayi tertutup dengan sempurna, yang membantu mencegah kecacatan seperti spina bifida. Asid folik juga penting untuk membentuk dan mengekalkan placenta yang sihat.

Vitamin B12
Janin dalam kandungan bergantung kepada vitamin B12 untuk pembentukan sel darah merah yang sihat, pembentukan dan fungsi otak dan juga DNA janin.
Kekurangan vitamin B12 menyebabkan wanita hamil berada dalam keletihan dan juga boleh menyebablan kehilangan berat badan.

Biotin
Tubuh memerlukan biotin untuk memecahkan karbohidrat, lemak dan protein kepada tenaga. Kekurangan biotin akan menyebabkan keguguran rambut dan juga ruam di sekitar lubang hidung dan mulut.

Asid pantotenik
Asid pantotenik yang juga dikenali sebagai vitamin B5 adalan penting bagi penghasilan hormon dan kolesterol dan metabolisme karbohidrat, protein dan lemak. 

Kesimpulannya, B Complex adalah sangat penting untuk kesejahteraan ibu dan janin.
Untuk mengetahui kesemua vitamin yang disyorkan untuk kehamilan yang sihat.


Ready stocks available! 

Hubungi Yaya | SID 1072506 



PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001
COD area: Kuala Lumpur; Gombak; Taman Melewati; Wangsa Maju; Keramat; Ampang; Putrajaya; Cyberjaya; Cheras; Sri Rampai; Jalan Tun Razak; Kg. Bharu

No comments:

Post a Comment

Ready stock ALWAYS available!!

Ready stock ALWAYS available!!