10:30 PM

Shaklee GLA Complex - Manfaat Gla Complex

GLA Complex
  • Mengurangkan simptom biasa seperti gatal, bengkak, menggelupas, kekeringan dan simptom sakit sendi
  • Berkesan untuk kemurungan, kesakitan payudara dan masalah berkaitan dengan PMS
  • Mengimbangi hormon insulin dan menurunkan paras kolestrol 
shaklee gla testimoni
Faedah dan Kebaikan GLA Complex
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Menigkatkan kesuburan / sukar hamil 
  • Melegakan PMS (Pre-Menstruatation Syndrome) 
  • Membantu dalam menangani menopause 
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kilit lebih berseri-seri dan sihat 
  • Membantu menangani ekzema
  • Melegakan symptom akibat Rhematois Artrisis
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri 
  • Menguatkan imunisasi badan 
  • Memperlahankan proses penuaan 
  • Mengurangkan "blood clot" yang menyebabkan serangan jantung 
  • Mengawal kencing manis
  • Mengawal kolestrol 
  • Bagus untuk saraf 
  • Membaiki masalah prostat (lelaki)
Perbezaan Shaklee

  • Kebanyakan GLA (gamma-linolenic acid) tersedia dipasaran dari Evening Primrose Oil (EPO), manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali gnada GLA dalam EPO. 
  • Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO
  • Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan
  • Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6
  • Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh Shaklee Guard, antioksidan semulajadi yang dipatenkan. 
  • Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengandun ke dalam sel dan tisu. 
Manfaat Utama 

  • Herba tradisi yang dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal Selia estrogan dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia homon lelaki dan wnaita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara
  • Melambatkan monopous - Memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda. 
  • Memperbaik prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing 
  • Memperbaiki inflamasi kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.
  • Menghalang komplikasi diabetes - Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 
  • Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan - Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper. 
  • Menghalang tekanan darah tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction. 
  • Memperbaik tekstur rambut - Memperbaiki rambut keirng dan keadaan rambut gugur
  • Hiperaktid and Autisma (ADD/ADHD) - Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.
GLA Complex Bukan Untuk Wanita Sahaja

Ramai orang bersalah anggap bahawa GLA hanyalah untuk wanita. 

Sebenarnya, supplement GLA asid linoleik yang sama penting seperi asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi dari makanan. 

Sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa dan juga selepas menopous dan andrapause (menopaus lelaki)


 Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.
Read More »

10:29 PM

Supplement Untuk Bapa =)




Biasanya untuk merancang kehamilan, banyak memberi tumpuan kepada persediaan bakal mama. Hakikatnya dalam proses merancang kehamilan bukan bakal mama sahaja yang perlu mempersiapkan badan sihat tetapi bakal papa juga sama pentingnya.

Penghasilan sperma yang berkualiti daripada bakal papa diperlukan untuk menjayakan kehamilan. Jadi, sebaiknya jagalah kesihatan diri dan perbaiki pengambilan makanan yang sihat agar barjaya menghasilkan sperma yang berkualiti.

Selain daripada mengamalkan pemakanan sihat, pengambilan suplemen juga membantu usaha tersebut.


1) Vitamin E 
Berperanan untuk membantu pengeluaran sperma dan mencegah kerosakan sperma kerana bersifat sebagai antioksidan, serta membantu meningkatkan tugas hormon-hormon seks lelaki.

2) Vitamin C 
Diperlukan untuk meningkatkan jumlah sel-sel sperma yang dihasilkan, meningkatkan aktiviti pergerakan sperma supaya mampu bercantum dengan sel telur, memanjangkan masa hidup sperma, serta mengelakkan daripada kerosakan akibat radikal bebas.

3) Vitamin B12 
Berfungsi meningkatkan kualiti sel-sel sperma, sama ada kuantiti sel-sel sperma yang dihasilkan serta kemampuan pergerakkannya.

4) Zat besi 
Berperanan membantu proses pembentukan sel-sel sperma serta menjaga kualiti sperma yang dihasilkan agar tetap baik.

5) Zink 
Diperlukan dalam proses metabolisma oleh lebih daripada 200 enzim serta membantu menjaga fungsi organ-organ seksual lelaki. Kekurangan zat ini dapat mengakibatkan hormon testoteron menurun, testis mengalami penyusutan, sehingga pengeluaran sel-sel sperma yang sihat jadi menurun.

6) Kalsium  
Membantu meningkatkan pH tubuh, ketika proses percantuman dilakukan dan  pertemuan antara sperma dengan ovum. Zat ini membantu perkembangan sel yang terbentuk daripada hasil percantuman sperma dan ovum dengan lebih baik.

7) Selenium 
Yang bersifat antioksida membantu mencegah terjadinya proses oksidasi sel-sel sperma. Oleh itu, kualiti sel-sel sperma dapat dihasilkan dengan baik.

makanan tambahan untuk bakal bapa

Set Men's Vital Health Shaklee membekalkan nutrisi terbaik untuk kesihatan lelaki. 
Antara kebaikan set ini ialah : 
  • Memelihara kesihatan prostat 
  • Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan 
  • Memelihara jantung yang sihat 
  • Membantu mengekalkan tekanan darah normal 
  • Mengawal tahap kolestrol yang sihat



Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.
Read More »

6:57 PM

VITAMIN SHAKLEE 18SX - Mengembalikan Kehangatan Malam Pertama Dengan Vitamin SHAKLEE!!!

Hubungan intim suami isteri adalah antara isu penting yang perlu diambil berat dalam hubungan rumahtangga. Tidak kiralah dah ada anak ke, takde anak ke, tapi hubungan sesama suami isteri perlu dijaga untuk memastikan keharmonian rumah tangga sentiasa aman dan harmoni sentiasa. Jadi, cuba kekalkan keintiman bersama pasangan sama seperti kenangan indah di malam pertama. Jangan jadikan isteri dah bersalin, ada anak ramai sebagai alasan. Bukan anak orang lain pun, anak suami jugak kan. So, give and take. 

Tapi, tidak dinafikan terdapat beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya kes dingin suami isteri. Antaranya ialah : 
  1. Rawatan perubatan atau pembedahan
  2. Masalah gangguan hormon dan
  3. Penyakit seperti diabetes, jantung, multiple sclerosis, Parkinson dan kemurungan.
Dan juga adanya faktor yang mempengaruhi daya keinginan seksualseperti : 
  1. Perubahan kepada amalan merancang keluarga 
  2. Keleihan dan kelesuan 
  3. Tekanan 
  4. Gangguan perasaan 
  5. Obesiti 
  6. Keterampilan diri kurang menarik 
  7. Masalah hubungan dengan pasangan itu sendiri. 
Faktor pemakanan sangat mempengaruhi. Jadi cuba amalkan mengambil makanan yang boleh membangkitkan keintiman. Antara makanan yang boleh membantu ialah : 
  • Coklat 
  • Pisang 
  • Badam 
  • Avocado 
  • Mangga, strawberi dan peach 
  • Bwang putih 
  • Telur 
Pengambilan makanan tambahan juga penting untuk meningkatkan keghairahan suami isteri. Sebabnya tidak semua nutrien dapat diserap sepenuhnya melalui makanan. Faktor pasangan yang sibuk juga mungkin masalah kepada mereka untuk mendapatkan makanan sebegitu. Jadi, untuk mengembalikan kehangatan suami isteri bak malam pertama nan indah, vitamin-e dan alfalfa sangat membantu. 

Macam mana vitamin ini membantu mengembalikan keintiman yang telah hilang?





Fungsi Vitamin E dalam Set Keintiman ini :


  • Merangsang LIBIDO iaitu keinginan seks, kerana ia meningkatkan paras testosteron dalam badan. Kekurangan testosteron menyebabkan nafsu semakin menurun dan stamina semakin berkurangan.
  • Merupakan antioksidan yang dapat menghalang radikal bebas dalam tubuh badan daripada merosakkan sperma dan ovum. Oleh itu, pengambilan Vitamin E yang mencukupi adalah penting bagi menjaga kualiti sperma yang dihasilkan. Taknak la nanti ada risiko dapat anak yang tak sempurna.
  • Memperbaiki kuantiti, kualiti dan memperkuat sperma lelaki supaya dapat bertemu dengan ovum
  • Vitamin E Shaklee disertai dengan Selenium. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan Vitamin E haruslah lengkap dengan Selenium untuk mendapatkan kesan pengambilan yang optimum. Tanpa Selenium, ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka masa panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Antara khasiat Alfalfa bagi hubungan keintiman suami isteri :
  • Mengandungi phytoestrogens yang menyebabkan ia mempunyai khasiat seperti kacip fatimah untuk merapatkan bahagian intim wanita.
  • Membantu meningkatkan libido.
  • Meningkatkan keinginan untuk bersama.
  • Membantu mengurangkan masalah keputihan.


Set 18SX (Kehangatan setiap malam) Shaklee 

Dapatkan produk untuk set 18SX (kehangatan setiap malam) dengan HARGA ISTIMEWA daripada Yaya! Setiap pelanggan akan diberikan TIPS & JADUAL pemakanan tau...cepat!cepat!

Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.
Read More »

1:34 AM

Rawatan Asthma Untuk Kanak-kanak

Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam. Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara.

Menurut kajian, jumlah kanak-kanak diserang penyakit asma adalah 10 hingga 20 peratus. Selalunya, penyakit ini tidak boleh diubati. Tapi, biasanya kanak-kanak akan sembuh apabila usia meningkat. Bagi kanak-kanak yang menghidapi asma sederhana, serangan ini akan hilang apabila mencapai usia lingkungan 12 hingga 13 tahun. Manakala, 50 hingga 60 peratus akan sembuh apabila mencapai usia 20 hingga 25 tahun. Sementara, 20 peratus lagi akan mendapat asma berterusan dan hanya sebilangan kecil saja yang akan sembuh.



Simptom-simptom
  1. Seringkali pesakit akan mengalami sesak nafas dan selalunya ia berlaku disebabkan rangsangan luar. Sekiranya ia berlaku kepada bayi, anda akan lihat pernafasannya menjadi pantas.
  2. Sesak nafas juga sering disusuli dengan sejenis bunyi yang digelar‘wheezing’. Ia merupakan bunyi seperti wisel yang berada di anak tekak dan selalunya berlaku apabila mereka menghembuskan nafas berbanding menarik nafas.
  3. Pada waktu malam, mereka akan sering batuk-batuk. Cuaca yang sejuk merangsang batuk tersebut. Batuk tersebut digambarkan batuk yang berkahak.
  4. Kadang-kadang mereka juga akan mengadu sakit dada akibat kesukaran untuk bernafas.


Bagaimana serangan asma boleh berlaku? Apakah punca-puncanya?
  1. Serangan asma selalunya berlaku disebabkan rangsangan. Sama ada rangsangan dari luar mahupun dalam.
  2. Rangsangan alergen. Contoh-contohnya adalah seperti habuk, lipas, debu tungau dan sebagainya. Anda perlu lihat di kawasan rumah anda sama ada mempunyai karpet yang berdebu atau tingkap anda sering terbuka yang menyebabkan debu-debu luar sering masuk ke dalam rumah.
  3. Bulu binatang peliharaan. Rata-rata ramai yang memelihara kucing di mana bulu binatang-binatang ini sering merangsang serangan asma. Sekiranya keluarga anda mempunyai sejarah alergi, anda tidak digalakkan untuk membela binatang peliharaan yang berbulu seperti kucing.
  4. Pencemaran udara. Pencemaran udara tidak kira mahupun luar ataupun dalam boleh merangsang serangan penyakit asma. Sebab itu kalau boleh pastikan tingkap ditutup. Kadang-kadang ada juga di rumah berdekatan dengan kerja-kerja pembangunan yang membawa pencemaran udara ke dalam rumah. Di ulang, pastikan tingkap anda ditutup sekiranya rumah anda mudah terdedah dengan habuk mahupun segala bentuk pencemaran udara di luar.
  5. Cuaca. Cuaca juga tidak kurang penting dalam memainkan peranan dalam merangsang serangan asma. Selalu asma dikaitkan dengan cuaca sejuk. Terutamanya di waktu malam dan di awal pagi.
  6. Senaman. Senaman sememangnya baik untuk kesihatan, tetapi terdapat juga bukti yang menunjukkan serangan asma boleh berlaku ketika bersenam. Ia digelar ‘exercise-induced asthma’. Tetapi ia tidak bermakna anda tidak boleh bersenam. Anda masih lagi boleh bersenam sekiranya anda tahu bagaimana untuk mengawal asma anda.
Siapa yang selalu berisiko untuk mendapat penyakit asma?
  • Penyakit asma boleh berlaku pada semua peringkat umur. Tetapi seringkali asma ini berlaku ketika kecil lagi. Orang yang berisiko tinggi untuk mendapat asma ialah keluarga yang mempunyai sejarah penyakit asma mahupun alergi. Sekiranya terdapat keluarga anda yang alergi kepada makanan laut misalnya, ahli keluarga anda juga turut berpotensi untuk menghidap asma. Sejarah ibu-bapa yang mempunyai asma meningkatkan kepada 3 hingga 6 kali ganda untuk anak menghidapi asma. Dari segi jantina, ia sering berlaku kepada lelaki ketika kanak-kanak.
Di Shaklee salah satu supplemen yang boleh diamalkan untuk mereka yang asma dan lelah ini adalah OMEGA GUARD, Omega Guard ini adalah pati minyak ikan tulin yg diesktrak dar iikan laut dalam yang bersifat panas, cuba bayangkan macam mana ikan ini boleh hidup dalam lautan yang sejuk dengan tekanan yang sangat tinggi tu. Ini adalah kerana ikan ini mempunyai sifat anti freeze yang sangat tinggi. 

Omega Guard  diekstrak dari ikan laut air sejuk seperti ikan sardin, ikan kembung, ikan bilis dan ikan herring diperairan  negara Jepun. Ia bukan diambil  dari hati ikan. Ketumpatan Omega Guard adalah 3 kali ganda berbanding ketumpatan minyak hati ikan.

Omega Guard Shaklee membekalkan rangkaian penuh 7 spektrum minyak ikan berbanding minyak ikan yang berada dipasaran. Manfaat omega guard adalah untuk seluruh ahli keluarga daripada bayi kecil, kanak-kanak, remaja, orang dewasa  dan warga tua.

Manfaat Omega-3  untuk Bayi
  1. Perkembangan Kognitif : beberapa kajian mendapati bayi yang dibekalkan dengan asid lemak omega-3 DHA menunjukkan peningkatan dalam fokus, kemahiran sosial dan ujian kepintaran. Bayi-bayi yang mendapat bekalan omega-3 DHA dan EPA (semasa ibu mengandung dan menyusu) mendapat keputusan yang lebih tinggi dalam ujian kognitif pada usia 4 tahun berbanding kanak-kanak yang tidak mendapat DHA dan EPA.
  2. Risiko Asma : Kajian pada tahun 2008 mendapati ibu mereka mengambil minyak ketika mengandung, anak-anak mereka kurang mendapat asma.
  3. Pembesaran : Membantu pembesaran dan perkembangan otak bagi bayi pra-matang.
  4. Kelahiran Pra-Matang : Kajian pada  tahun 2003 menunjukkan  wanita  yang mengambil telur yang diperkaya dengan omega-3 kurang melahirkan bayi pra-matang berbanding yang tidak mengambilnya.
Manfaat Omega-3 untuk Kanak-kanak dan remaja
  1. Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) : Kanak-kanak yang hiperaktif biasanya mempunyai jumlah omega-3 yang rendah berbanding kanak-kanak normal. Penggunaan suplemen omega-3 dapat membantu membaiki tingkah laku, mengurangkan hiperaktif, dan meningkatkan tumpuan bagi kanak-kanak bawah 12 tahun 
  2. Diabetes : Satu kajian kecil yang dijalankan ke atas kanak-kanak yang mengidap diabetes jenis ke-2 (diabetes mellitus), mereka yang makan makanan yang tinggi kandungan omega-3 mampu mengurangkan tahap diabetes.
  3. Kemurungan : Kajian pada 2006, minyak ikan mampu  mengurangkan simptom kemurungan keatas kanak-kanak dari usia 6-12 tahun.




Manfaat Omega-3 untuk Golongan Dewasa

  1. Kardiovaskular : Orang yang mengambil  ikan dua kali  seminggu mempunyai kadar penyakit jantung yang lebih rendah. Satu kajian lain menunjukkan minyak ikan dalam bentuk makanan atau suplemen mampu mengurangkan risiko kematian disebabkan oleh penyakit kardiovaskular sebanyak 32%. Mereka yang mengidap sakit jantung juga dinasihatkan mengambil 1 gram minyak ikan omega-3 setiap hari.
  2. Kanser : Mereka yang mengambil omega-3 dalam jumlah yang tinggi mempunyai tahap yang rendah bagi sesetengah kanser seperti kanser payudara, kolon, ovari, esofagus dan lain-lain.
  3. Kemurungan dan lain-lain masalah psikiatri : Terdapat bukti yang memberangsangkan berkenaan omega-3 memainkan peranan penting dalam otak manusia. Dan mereka yang menderita kenurungan mempunyai jumlah omega-3 yang rendah. Terdapat juga bukti omega-3 boleh membantu mereka yang mengidap skizofernia dan kemurungan akibat gangguan mental.
Manfaat Omega-3 bagi Warga Tua
  1. Kesihatan Jantung : Mencegah risiko komplikasi dan kematian pada mereka yang mengidap sakit jantung. Omega-3  membantu denyutan jantung agar stabil. Mengurangkan risiko kematian sebanyak 45% buat mereka yang pernah mengalami serangan sakit jantung. Memperlahankan arteriosklerosis dan merendahkan risiko strok.
  2. Trigliserid :  DHA dan EPA mampu mengurangkan kadar trigliserid sebanyak 20% hingga 50%. 
  3. Rheumatoid Arthritis : Minyak ikan mampu mengurangkan simptom-simptom rhueumatoid atritis seperti kejang dan sakit diwaktu pagi, omega-3  perlu diambil dalam dose yang besar - 3-4 grams (dibawah pengawasan doktor)
  4. Osteoperosis : Kajian mendapati orang yang mengambil ikan yang banyak dalam diet mereka mempunyai kepadatan  tulang pinggul yang tinggi. Kombinasi kalsium dan minyak primrose juga mampu meningkatkan kepadatan tulang bagi pesakit osteoporosis.
  5. Daya Ingatan, Dementia dan Penyakit  Alzheimer : Beberapa kajian menunjukkan diet yang tinggi kandungan ikan membantu mengurangkan kehilangan daya ingatan dan risiko dementia yang lebih rendah. Suplemen omega-3 DHA membantu pesakit Alzheimer dan sakit yang berkaitan dengan kelemahan daya ingatan.
TESTIMONI OMEGA GUARD 






Rawatan Asthma Shaklee 

Dapatkan produk untuk Rawatan Asthma dengan HARGA ISTIMEWA daripada Yaya! Setiap pelanggan akan diberikan TIPS & JADUAL pemakanan tau...cepat!cepat!

 Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 011 3174 6901

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.
Read More »

1:24 AM

Set Gastrik Shaklee - Merawat Gastrik Tanpa Membunuh Secara Diam

Gastrik sampai muntah-muntah, gastrik sampai kena makan 4 hingga 5 kali sehari, langsung tak boleh minum air berkarbonat, selalu ada bawak stick gaviscon dalam hand bag pergi kemana-mana, tak boleh makan makanan yang pedas dan masam. Itu adalah kesan daripada gastrik. Orang yang tak tahu dan tak mengalami gastrik mungkin tak tahu macam mana sakitnya. Sekarang jangan bawak stick gaviscon lagi ye, bawak je pill box shaklee dan isi vitamin set gastrik shaklee. Selamat dan bagus untuk kesihatan. Shaklee kan always green. 

rawat gastrik dengan shaklee

Apakah Gastrik? 
Gastrik atau istilah perubatannya, gastritis, adalah sejenis penyakit keradangan pada dinding/pengalas/mukosa perut yang mempunyai rawatan yang efektif. Lazimnya, keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut.

Bagaimana Gastrik Terjadi?

Secara mudah nya, perut kita ni umpama kipas, berlipat2..sepanjang 25cm dan mampu menampung hampir segelen air dan makanan. Bila perut kosong, tisu perut tadi berlipat2, dan akan mengembang bila ada makanan atau minuman masuk. Disinilah makanan dan minuman akan diproses dan disimpan sebelum dikumuh melalui usus. Ketika proses pencernaan berlaku, kelenjar pada dinding perut akan merembeskan jus gastrik, enzim dan asid perut utk bantu pencernaan..dan antara asid yang dirembes ialah asid hidroklorik. Asid ini bersifat menghakis dan jika tidak ada keseimbangan keasidan dalam perut, ini boleh menyebabkan radang menjadi lebih teruk.

Punca Lain Terjadinya Gastrik
  • Peminum arak (arak ni bersifat asid)
  • Perokok
  • Makan dengan berlebihan
  • Makan makanan yang terlalu pedas
  • Sering guna ubat penahan sakit (pain killer)
  • Jangkitan
  • Skipping meals
  • Stress
Symptom Pesakit Gastrik 

tanda-tanda gastrik
  • Tiada selera makan
  • Upset Stomach – tidak hadam dengan baik
  • Perut memulas – bila makan bertambah sakit
  • Muntah-rasa loya
  • Cirit birit – najis berwarna hitam
  • Lemah, demam
  • Kembung perut-sakit dada
  • Pedih ulu hati
Cara Merawat dan Menangani Gastrik

Terdapat banyak cara yang boleh dilakukan untuk mengatasi masalah ini. Antaranya:
  1. Berhenti merokok dan minum minuman beralkohol
  2. Hentikan pengambilan ubat tahan sakit
  3. Amalkan pemakanan sihat dan makan secara teratur (sarapan, makan tengah hari dan malam). Pada bulan puasa, kena bangun sahur dan sebaiknya melewat-lewatkan bersahur
  4. Makan sedikit-sedikit tetapi kerap
  5. Kurangkan makanan berempah, bercili, masam
  6. Kurangkan minuman mengandungi kafein (kopi, teh dan minuman berkarbonat)
  7. Kerap minum susu kerana sifat susu yang beralkali boleh mengurangkan keasidan perut
  8. Selain itu, terdapat juga individu yang terpaksa bergantung kepada ubat bagi mengurangkan ketidakselesaan masalah gastrik ini. Namun yang demikian, seperti yang kita semua sedia maklum, pengambilan ubat-ubatan secara terus-terusan tidak digalakkan kerana ianya mungkin boleh membawa kepada kemudaratan di lain hari.


Cadangan Supplemen Shaklee untuk Bantu Meredakan Gastrik 

vitamin untuk gastrik

1) Energizing Soy Protein – ESP

ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

2) Ostematrix 

Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.

3) B complex

B complex Shaklee bertindak  sebagai penenang kepada pesakit gastrik  selain membantu mengatasi sakit gastrik anda. Dengan supplement B-complex juga melengkapkan keperluan harian tubuh anda yang sangat diperlukan oleh tubuh dan sistem saraf kita. Berlainan sifat dengan pain killer yang hanya BERSIFAT MENGHILANGKAN SEMENTARA RASA SAKIT GASTRIK. Jadi anda tak Perlukan pain killer lagi. Lagipun Pain killer bukan menyembuhkan penyakit malah membuatkan kita terlalu bergantung kepada pain killer dan dosnya juga makin bertambah bila sakit kerap menyerang. (sumber)

Selain itu, Peppermint Ginger juga disarankan jika anda mengalami masalah angin yang teruk dan tidak terkawal. Shaklee Peppermint Ginger Plusmengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.


Set Gastrik Shaklee 

Dapatkan produk untuk Set Gestrik dengan HARGA ISTIMEWA daripada Yaya! Setiap pelanggan akan diberikan TIPS & JADUAL pemakanan tau...cepat!cepat!


Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.
Read More »

10:47 PM

Diabetes Menyebabkan Penyakit Buah Pinggang?


Buah pinggang adalah organ-organ yang amat menakjubkan. Di dalamnya terdapat berjuta pembuluh darah halus uang bertindak sebagai penapis. Fungsinya adalah untuk membuang bahan buangan daripada darah. 

Kadangkala sistem penapis akan rosak. Diabetes boleh merosakkan buah pinggang dan menyebabkannya untuk gagal berfungsi. Buah pinggang yang gagal berfungsi kehilangan keupayaannya untuk menapis bahan buangan sekali gus menyebabkan penyakit buah pinggang. 

Bagaimana diabetes boleh disebabkan penyakit buah pinggang? 

Apabila tubuh mencerna protein yang dimakan, proses ini menghasilkan bahan buangan. Di dalam buah pinggang terdapat pembuluh darah halus (kapilari) dengan lubang lebih halus di dalamnya bertindak sebagai penapis. 

Apabila darah mengalir melalui pembuluh darah, molekul kecil seperti bahan buangan menghimpit lubang. Bahan buangan ini menjadi sebahagian air kencing. Bahan berguna, seperti protein dan sel darah merah terlalu besar untuk melalui lubang di dalam penapis dan kekal di dalam darah. 

Diabetes boleh merosakkan sistem. Tahap gula yang tinggi dalam darah menjadikan buah pinggang menapis terlalu banyak darah. Semua kerja berlebihan ini memberi kesan kepada penapis. 

Selepas beberapa tahun, ia mula bocor dan protein berguna hilang dalam air kencing. Sejumlah kecil protein di dalam air kencing dikenali sebagai mikroalbuminuria. 

Apabila buah pinggang didiagnosis awal, semasa microalbuminuria, beberapa rawatan boleh dilakukan untuk mengelak penyakit buah pinggang daripada menjadi teruk. Memiliki sejumlah besar protein dalam air kencing dikenali sebagai makroalbuminuria. Apabila penyakit buah pinggang dikesan lambat semasa makroalbuminuria, penyakit renal tahap akhir atau ESRD biasanya akan menyusul. 

Seiring masa, tekanan berlebihan menyebabkan buah pinggang kehilangan kebolehan untuk menapis. Bahan buangan kemudiannya akan mula terbina dalam darah. Akhirnya buah pinggang akan gagal berfungsi. Kegagalan yang dikenali sebagai ESRD ini amatlah serius. Penghidap ESRD memerlukan pemindahan buah pinggang atau memerlukan darah mereka ditapis oleh mesin (dialisis). 

Tidak semua penghidap diabetes mendapat penyakit buah pinggang. Faktor-faktor yang boleh memberi pengaruh terhadap penyakit buah pinggang termasuklah genetik, kawalan gula dalam darah, dan tekanan darah. Pengawalan baik diabetes dan tekanan darah merendahkan peluang untuk mendapat penyakit buah pinggang. 

Gejala-Gejala 

Gejala-gejala penyakit buah pinggang tidak spesifik. Gejala pertama penyakit buah pinggang adalah pertambahan cecair. Gejala-gejala lain penyakit buah pinggang termasuklah hilang keinginan untuk tidur, hilang selera, sakit perut, rasa lemah dan kesukaran memberi penumpuan. 

Adalah penting untuk pesakit berjumpa doktor dengan kerap. Doktor akan memeriksa tekanan darah, air kencing (untuk protein), darah (untuk bahan buangan) dan organ-organ untuk komplikasi lain diabetes. 

Pencegahan 

Penyakit buah pinggang boleh dicegah melalui cara memastikan gula dalam darah berada dalam lingkungan sasaran anda. Penyelidik telah menunjukkan bahawa kawalan gula dalam darah yang ketat mengurangkan satu pertiga risiko mikroalbuminuria. 

Bagi penghidap mikroalbuminuria, risiko untuk berkembang menjadi makroalbuminuria akan menjadi separuh. 

Kajian lain telah mencadangkan bahawa kawalan ketat boleh menterbalikkan mikroalbuminuria. 

Rawatan Penyakit Buah Pinggang 

1. Rawatan Sendiri 
Rawatan penting untuk penyakit buah pinggang adalah kawalan ketat glukos dalam darah dan tekanan darah. Tekanan darah memiliki kesan luar biasa pada kadar perkembangan penyakit. Malah peningkatan sedikit dalam tekanan darah boleh dengan pantasnya menjadikan penyakit buah pinggang menjadi lebih teruk. 

Empat cara merendahkan tekanan darah adalah mengurangkan berat badan, kurang mengambil garam, mengelak alkohol dan tembakau, dan melakukan senaman dengan kerap. 

2. Ubatan 
Apabila kaedah-kaedah yang telah disebutkan tadi gagal, ubat tertentu mampu merendahkan tekanan darah. Terdapat beberapa jenis ubat tekanan darah. Namun begitu, tidak semuanya baik untuk pesakit diabetes. Ada antaranya menaikkan tahap tekanan darah atau melindungi beberapa gejala-gejala gula rendah dalam darah. 

Doktor biasanya lebih menyarankanpesakit diabetes mengambil ubat tekanan darah yang dikenali sebagai perencat ACE. Perencat ACE amat dicadangkan untuk kebanyakan penghidap diabetes, tekanan darah tinggi dan penyakit buah pinggang. 

3. Diet
Rawatan lain yang digunakan untuk merawat mikroalbuminuria adalah diet rendah protein. Protein biasanya meningkat apabila buah pinggang bekerja terlalu kuat. 

Diet rendah protein boleh mengurangkan kehilangan protein dalam air kencing dan meningkatkan tahap protein dalam darah. Namun begitu jangan sesekali memulakan diet rendah protein tanpa berbincang dengan doktor anda terlebih dahulu. 

4. Kegagalan Buah Pinggang 
Sebaik buah pinggang gagal berfungsi, dialisis amat perlu. Pesakit perlu memilih sama ada untuk menyambung dialisis atau mendapatkan pemindahan buah pinggang. Pilihan ini perlu dibuat secara berbincang antara doktor, pakar pemindahan buah pinggang dan pakar psikologi dengan pesakit. 

Cadangan Vitamin Shaklee Untuk Pesakit Diabetes 

Sekiranya anda mempunyai budget lebih, amat disarankan untuk mengambil Vivix. 





Merupakan supplement anti-penuaan terbaik di dunia. Juga membantu memelihara kesihatan jantung, otak, sistem imun, perlindungan anti-oksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan. 

Selain Vivix, boleh mencuba set diabetes berikut. 


 GLA Complex menghalang kompilasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 


Zinc membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin seterusnya memperbaik diabetes


B-Complex menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrate dan protein kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

Dapatkan Produk untuk Set Penyakit Buah Pinggang dengan HARGA ISTIMEWA daripada yaya! Setiap pelanggan akan diberikan TIPs & JADUAL Pemakanan tau.. CEPAT!! CEPAT !!

Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.
Read More »

Ready stock ALWAYS available!!

Ready stock ALWAYS available!!