10:08 PM

DHA untuk kanak-kanak BIJAK!!

OMEGA untuk kanak2 BIJAK!!




Jom kita baca perkongsian blogger yang setia dengan OMEGA SHAKLEE untuk anak beliau!!

"Ibu bapa mana yang tidak gembira jika melihat perkembangan atau prestasi anak-anak dalam pembelajaran memberangsangkan. Saya sendiri rasa seronok bila anak saya, iman (4 tahun) mula dapat hafal al-fatihah.. alhamdulillah... nampak perkembangan positif dia sejak bersekolah di tadika. Bukan itu sahaja, iman juga mendapat tempat pertama di dalam kelasnya. Alhamdulillah sangat2."

Oklah..kali ini saya nak kongsikan satu artikel dari majalah Kosmo iaitu tentang kebaikan minyak ikan kepada kanak-kanak. Minyak ikan merupakan suplemen yang sangat kaya dengan  omega 3 yang baik untuk tumbesaran dan perkembangan otak. Menurut artikel di bawah, pengambilan minyak ikan secara konsisten dapat membantu kanak-kanak menjadi lebih fokus.




Selain itu, menurut kajian terbaru, minyak ikan juga meningkatkan kemampuan kanak-kanak dalam membaca. Sekumpulan penyelidik Universiti Oxford di Britain yang melakukan kajian terhadap 362 kanak-kanak berusia tujuh hingga sembilan tahun mendapati kemampuan membaca kanak-kanak tersebut meningkat dalam tempoh tiga minggu selepas diberi makan minyak ikan dengan dos 600miligram (mg) selama 16 minggu.

Penyelidik Kanan Universiti Oxford, Dr Alex Richardson berkata, makanan tambahan omega 3 terbukti dapat meningkatkan kemampuan membaca terutamanya dalam kanak-kanak yang lemah dalam pelajaran. Selain itu, amalan pengambilan omega 3 juga boleh meningkatkan perhatian kanak-kanak hiperaktif, disleksia serta mereka yang berdepan dengan gangguan perkembangan koordinasi. Ia membantu secara semulajadi, kesannya mungkin tidak terlalu cepat, ibubapa perlu bersabar menunggu dan terus menggalakkan anak-anak mereka untuk mengambil makanan tambahan ini.




Jika ibu bapa ingin memberikan suplemen minyak ikan kepada anak-anak, saya sangat syorkan Omega Guard Shaklee. Ia merupakan pilihan tepat ibu-ibu yang utamakan KECERDASAN danKESIHATAN anak-anak. Sebenarnya omega ini boleh diambil sewaktu mengandung lagi bagi membantu perkembangan otak bayi di dalam kandungan.

Omega Guard Shaklee mengandungi:-
  • EPA 180mg
  • DHA 120mg
  • Omega 3-fatty acids 330mg



Jika ibu-ibu berminat, boleh hubungi saya untuk dapatkan maklumat lanjut tentang omega guard ini. 

Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.

No comments:

Post a Comment

Ready stock ALWAYS available!!

Ready stock ALWAYS available!!