11:08 PM

Omega Guard Shaklee

Assalamualaikum!!! Jom kali ni kita lihat pula apa yang 'Hot' nya Omega Guard Shaklee!!!

Secara ringkasnya, Shaklee Omega Guard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Keistimewaan Omega Guard
 
Kualiti minyak ikan bergantung pada jenis ikan yang digunakan dan proses untuk mendapatkan minyak ikan itu untuk dijadikan supplement. OmegaGuard diekstrak daripada ikan laut air sejuk, bukan dari hati minyak ikan. OmegaGuard adalah 3 kali lebih tumpat daripada ketumpatan hati minyak ikan.
 Ekstrak dari ikan air laut sejuk juga mengandungi kadar EPA dan HDA yang tinggi yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.
  


 Khasiat Omega Guard
 
 1. Meningkatkan Fungsi Otak Bayi Dalam Kandungan 
  • Wanita mengandung amat digalakkan untuk mengamalkan pengambilan OmegaGuard. OmegaGuard mengandungi DHA dan EPA yang mencukupi untuk membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin.
 2. Meningkatkan Kesuburan
  • OmegaGuard adalah supplement yang mengandungi asid lemak Omega 3. Antara punca ketidaksuburan di kalangan lelaki adalah disebabkan struktur sel sperma yang tidak terbentuk dengan sempurna. Omega 3 dapat membantu pembentukan acrosome yang lebih kuat dan sempurna. Acrosome merupakan struktur melengkung pada hujung kepala sperma yang memainkan peranan penting dalam proses persenyawaan telur wanita. 
  • Bagi wanita pula, Omega 3 membantu mengurangkan gumpalan pada dinding uterus dan membolehkan telur yang telah disenyewakan dapat melekat dengan sempurna.Kekurangan Omega 3 - Omega 6 juga turut dikaitkan dengan polycystic ovarian syndrome (PCOS), salah satu punca ketidaksuburan pada wanita.
3. Meningkatkan Fungsi Hati dan Mencegah Kanser, Stroke dan Sakit Jantung
  • Omega Guard membantu memelihara fungsi hati, mencegah kanser hati dan meningkatkan kesihatan kardiovaskular. Kajian menunjukkan wanita yang mengambil Omega-3 supplement setiap hari dapat mengurangkan risiko mengalami barah payudara sebanyak 50%. Ia juga membantu mencegah risiko kanser prostat untuk golongan lelaki, kanser paru-paru dan juga kanser usus. Buat warga emas, Omega Guard membantu mencegah dan mengurangkan risiko penyakit stroke dan sakit jantung.
4. Meningkatkan Fungsi Otak
  • Kandungan DHA dalam Omega Guard membantu menguatkan memori, meningkatkan daya tumpuan, mencegah migrain dan penyakit Alzheimer, mencegah imsonia dan membantu mengurangkan tekanan.Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA berupaya menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kembimbangan, neurasthenia, autism, kanak-kanak hyperaktif dan penyakit schizophrenia.
5. Mengawal Kolestrol
  • Omega Guard membantu menurunkan paras kolestrol jahat (LDL), meningkatkan paras kolestrol baik (HDL) dan mampu mencegah pengumpulan triglycerides.Omega Guard juga mampu mencegah tekanan darah tinggi dan membantu menyokong weight loss.
6. Memelihara Fungsi Sendi
  • Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, rheumatism, gout dan memelihara fungsi sendi dengan efektif.
7. Memelihara Kecantikan
  • Omega Guard membantu merawat masalah kulit seperti eczema, psoriasis,kegatalan, kemerahan, skin lesions dan alahan kulit (rashes). EPA dalam Omega Guard jugak membantu menghalang pembentukan androgen yang menjadi punca pembentukan jerawat dan cela pada wajah. Ia juga membantu melembabkan wajah dan menguatkan akar rambut supaya rambut menjadi lebih sihat bersinar dan tidak mudah gugur.
8. Membina Imunisasi, Saluran Pernafasan dan Anti Inflamasi
  • Omega Guard mempunyai unsur anti inflamasi dan mampu mengurangkan kesan luka pada otot dan tisu badan, seperti ulcer perut.Ia juga mampu melindungi dari Diabetes Type 2 yang disebabkan oleh inflamasi dalam sel lemak yang menghalang penghasilan insulin. Ia juga mengawal sistem imun untuk mencegah demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.



 Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.

No comments:

Post a Comment

Ready stock ALWAYS available!!

Ready stock ALWAYS available!!