8:24 AM

Quality Sleep! Cegah insomnia untuk dapatkan tidur yang berkualiti



Kajian telah menunjukkan bahawa mengekalkan paras Vitamin B3, B5, B6, B9 dan B12 terutamanya membantu dalam mencapai tidur yang baik.

Antara kesan lain , kumpulan Vitamin B terlibat dalam mengawal selia tahap badan tryptophan , sejenis asid amino penting untuk mengekalkan tidur yang sihat (dilindungi kemudian).

  • Vitamin B3 ( niasin ) sering menggalakkan tidur pada orang yang telah insomnia yang disebabkan oleh kemurungan dan meningkatkan keberkesanan triptofan. Ia melaporkan untuk membantu orang yang meninggal dengan cepat tetapi perlu bangun pada waktu malam.
  • Vitamin B5 ( Pantothenic asid ) adalah baik untuk melegakan tekanan dan kebimbangan. Kekurangan B5 boleh menyebabkan gangguan tidur dan keletihan.
  • Vitamin B9 (asid folik) kekurangan telah dikaitkan dengan insomnia.
  • Vitamin B12 ( cobalamin ) dilaporkan membantu insomnia yang mempunyai masalah tidur, dan juga menggalakkan kitaran tidur - jaga biasa.

FYI, Vitamin B telah didapati membantu dalam beberapa kes insomniac .

Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa vitamin B -kompleks digunakan lebih cepat oleh mereka yang merokok , minum arak, tertekan dan / atau mengambil pil perancang kelahiran. Pertimbangkan untuk meningkatkan pengambilan Vitamin B jika anda adalah antara kumpulan tersebut.

Baik sumber semula jadi Vitamin B termasuk kentang , pisang , hati, hati minyak , ikan , ayam belanda , yis pemakanan dan sirap pekat .

Namun, Vitamin B juga boleh bertindak sebagai sumber tenaga pada sesetengah orang dan boleh menyebabkan stimulasi melampau dan tidak dapat tidur!! (So, secara tak langsung kita boleh apply this rule kalau kita perlukan tenaga lebih untuk buat kerja :-)

Jika anda mahu lihat kesan Vitamin B pada insomnia anda, makan supplement yang mengandungi keseluruhan B kompleks kira-kira 2 jam sebelum tidur untuk beberapa minggu dan lihat jika ia membantu untuk meningkatkan kualiti tidur anda. 

Apa tunggu lagi, cepat cepat order B-Complex dari Yaya sekarang!! HARGA ISTIMEWA hanya untuk andaaaaaa...


Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.

No comments:

Post a Comment

Ready stock ALWAYS available!!

Ready stock ALWAYS available!!