9:57 PM

Berjaya dalam Penyusuan?? Jom Kita Baca

Alhamdulillah saya bukan lah lactation counsellor atau peer counsellor yang khas di datangkan dari Lactation center.Tetapi saya adalah seorang ibu yang ingin berkongsi pengalaman yang telah saya alami di dalam penyusuan ini..


Persoalan nya:

Bagaimana kita ingin menjayakan penyusuan saya supaya dapat bertahan selama 2 tahun?

Alhamdulillahs saban hari setelah bu ibu mencuba trial pack set B breastfeeding shaklee ramai yang telah memberikan respond yang positif.

"

1. Fazlinah Razali

Beliau mengamalkan set 3M shaklee breastfeeding product .Hasil daripada perahan yang konsisten dan vitamin yang diamalkan beliau sangat la berpuas hati dengan diri beliau sendiri kerana dapat meneruskan penyusuan beliau yang selama ini beliau hampir putus asa disebabkan production susu yang sangat sedikit

Beliau mengadu susu yang kurang disebabkan pada mulanya hanya membuat perahan sekali sehari disebabkan kengkangan masa beliau seorang pendidik dan terpaksa memberikan susu FORMULA kepada anak beliau tetapi anak beliau menolak.Jadi Beliau mencari jalan dan dengan usaha relactation dan gigih belaiu kini mampu membuat stok demi anak tersayang.

2. Fauziah Sakdin

Juga mengalami masalah lebih kurang sama dan kini beliau mengamalkan trial pack set b breastfeeding dan ESP..Syukur dan girang gembira kini mampu memberikan susu badan kepada si kecil yang sudah pun berusia 6 bulan.

Saya amatla gembira dan berbesar hati sebab saya mampu menolong ibu ibu di atas

Bagaimana?

- pastikan amalkan minum air yang banyak 3-4 liter sehari
- membuat sesi perahan 2-3 jam sekali atau kekerapan menyusukan bayi 2-3 jam sekali
- minum susu 500 mls atau consume ostematric bagi ibu yang tidak suka akan tenusu
- sentiasa doakan sehingga ibu ibu berjaya dalam penyusuan sehingga 2 tahun
- Makanan yang seimbang dan consitent dengan vitamin yang di ambil

Bagi ibu bu yang telah mencuba set breastfeeding shaklee mereka akan berasa
- lebih bertenaga dan kurang letih disebabkan oleh vit b dan vit c yang mampu mengawal emosi si ibu
- kurang daripada tekanan disebabkan oleh vit b complex bertindak sebagai penenang 
-susu akan menjadi lebih pekat dan simanja akan mudah kenyang .Ini kerana shaklee dapat meningkatkan kandungan nutrisi susu ibu itu sendiri


PERLU DIINGATKAN VITAMIN ADALAH BUKAN JALAN PINTAS UNTUK PARA IBU MEMPERBANYAKKAN SUSU IBU

Oleh itu pastikan perahan yang konsisten dan kekerapan menyusukan bayi 2-3 jam sekali.Ini kerana konsep penysuan DEMAND VS SUPPLY akan memperbanyakkan lagi hasil susu ibu itu sendiri




Ready stocks ALWAYS available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 
    PM fb/SMS/Call/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, Kuala Lumpur dan lain-lain.

PERHATIAN
Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi di laman blog saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. 

Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari doktor atau pakar kesihatan yg berkaitan serta cuba dapatkan nasihat daripada pakar sebelum mencuba.

No comments:

Post a Comment

Ready stock ALWAYS available!!

Ready stock ALWAYS available!!