1:59 AM

Cartomax Dan Jerawat

Ok ye nak share ttg perkaitan antara vitamin a dan jerawat hari ini


Bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat, paras vitamin A juga lebih rendah dalam plasma dan juga kulit. Ujian menunjukkan kaitan antara kekurangan paras vitamin A dalam plasma dengan peningkatan jerawat yang teruk. Mereka yang mengalami masalah jerawat serius mempunyai paras konsentrasi plasma vitamin A dan E lebih rendah. Keadaan ini berbeza berbanding mereka yang kurang berjerawat atau mereka yang sihat.



 APAKAH BETA KEROTIN

Di sebut juga ‘provitamin A’ kerana ia dijadikan vitamin A jika diperlukan badan. Jika tidak ia tersimpan dalam tubuh dimana ia berfungsi sebagai antioksidan. Pengambilan berlebihan/tinggi akan memiliki risiko menjadi toksik.
Dijumpai banyak dalam sayur-sayuran berwarna kuning, oren, dan hijau.

Apakah kebaikan makanan yg mengandungi beta-karoten?
Melindungi sel-sel dari kesan kerosakan radikal bebas. 
Sumber vitamin A.
Meningkatkan fungsi sistem imun anda.
Membantu memperbaiki sistem pembiakan (reproductive system).

Beta-karoten Shaklee lebih dikenali sebagai Carotomax

CarotoMax merupakan suplemen antioksidan yang hebat keluaran Shaklee. Ia terdiri daripada 6 karotenoid terbaik, iaitu alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin. Apa itu karotenoid? Karotenoid adalah kumpulan makanan yang mempunyai pigmen warna kuning, oren dan merah yang kaya dengan vitamin A. CarotoMax telah terbukti lebih selamat dari vitamin A. Pengambilan vitamin A yang berlebihan boleh menyebabkan toksisiti (keracunan). Walaubagaimanapun ahli saintis telah menemui beta karotena pada tahun 1932. Ia merupakan prekursor vitamin A dan didapati selamat untuk pengambilan.
 CarotoMax keluaran Shaklee mengandungi tambahan Astaxanthin yang dikenali sebagai Raja Karotenoid. CarotoMax keluaran Shaklee diekstrak daripada buah dan sayur yang kaya dengan sifat antioksidan seperti berikut:

Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan buah dan sayur untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena dalam darah untuk memelihara kesihatan penglihatan, kulit dan mencegah kanser. Maka cara paling mudah ialah melalui pengambilan CarotoMax.  Tahukah anda bahawa 1 hidangan CarotoMax adalah bersamaan dengan 89 raspberries, 102 pisang, 714 aprikot, 113g salmon dan 285 anggur? 

Bukan setakat merawat tekstur kulit muka anda tp dgn esktrak buah-buahan ni menjadikan muka kita makin berseri2 n pinkish2 tau n makin awet muda lg sbb sifat antioksidaanya yg tinggi

Ready stocks ALWAYS available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 
    PM fb/SMS/Call/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, Kuala Lumpur dan lain-lain.

PERHATIAN
Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi di laman blog saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. 

Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari doktor atau pakar kesihatan yg berkaitan serta cuba dapatkan nasihat daripada pakar sebelum mencuba.

No comments:

Post a Comment

Ready stock ALWAYS available!!

Ready stock ALWAYS available!!