8:26 PM

SET BUASIR SHAKLEE!!!

Ok harini nak cerita tentang masalah buasir pula, memandangkan ramai yg tanya, kalau sembelitt biasa saya akan suggest OSTEMATRIX but bila dah jd kes BUASIR ni dah different story


Buasir adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membengkak ia akan mengganggu fungsi usus dan sistem penghadaman sehingga ia boleh menyebabkan terasa sakit, perit, gatal dan berdarah.

Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum sehingga menyebabkan dinding vena darah teregang atau membonjol sehingga ia boleh pecah terutamanya sewaktu meneran.


JENIS BUASIR
BUASIR DALAMANBiasanya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi apabila berlaku sembelit dan seseorang itu meneran ketika membuang air besar, ia boleh mencederakan permukaan buasir atau usus dan menyebabkannya berdarah.


BUASIR LUARANBuasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di kawasan dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus) sehingga bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit.

Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya.


Supplemen cadangan untuk masalah buasir



mengandung & berpantang ni mmg sinonim dgn masalah sembelit n buasir



Ready stocks ALWAYS available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 
    PM fb/SMS/Call/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, Kuala Lumpur dan lain-lain.

PERHATIAN
Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi di laman blog saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. 

Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari doktor atau pakar kesihatan yg berkaitan serta cuba dapatkan nasihat daripada pakar sebelum mencuba.

No comments:

Post a Comment

Ready stock ALWAYS available!!

Ready stock ALWAYS available!!