7:21 PM

Omega Guard - Manfaat Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Ramai yang tahu dan ramai yang tak tahu dan ramai juga yang keliru dengan minyak ikan atas nama omega ni. Ada juga mind set sesetengah orang beli minyak ikan atas dasar namanya minyak ikan baik untuk kesihatan. In fact, tak tahu pon kandungan sebenar minyak ikan tu apa, kualiti macam mana, pemprosesannya macam mana, selamat ke tak selamat, banyak minyak ke banyak lemak ikan ke, tak tahu dah semua tu. Yang tahu minyak ikan je. Dah full stop abis cerita. Kan?? No no no no no.... Salah yang sememangnya silap sama sekali.

Beli produk apa-apa sekalipun, tambah-tambah bab pemakanan ni, kena teliti dulu kandungan dia. Biar selamat untuk kesihatan dan diri untuk jangka masa pendek dan jangka masa panjang lebih-lebih lagi. Disebabkan banyak sangat minyak ikan di pasaran sekarang, saya nak sharing sedikit pasal minyak ikan dari Shaklee. Kehebatannya, kebaikannya, manfaatnya, kualitinya dan segala-galanya kita ungkap dengan lebih terperinci untuk kefahaman yang mendalam mengenai status minyak ikan yang sebenarnya ya.


omega guard shaklee benefit


minyak ikan omega 3
Kandungan EPA dan DHA didalam Omega Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain
    Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan omega-3 terbaik di dunia.!!
    1. Melindungi jantung - membekalkan asid lemak omega 3 berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal 
    2. Membantu mengurangkan risiko sakit jantung ~satu penyelidikan menunjukkan bahawa pengambilan asid lemak omega -3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
    3. Ultratulen dan bergred Farmaseutikal ~Omega Guard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul yg memekatkan asid lemak omega -3 yg bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yg terdapat dalam ikan
    4. Minyak Ikan terbaik di dunia~mengandungi satu rangkaian penuh7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi,DHA penting bagi perkembangan dan fungsi2 otak.
    omega guard terbaik di dunia

    Selain tu, Omega Guard juga berdiri di atas standard yang bertaraf antarabangsa.!!
    1. Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaituultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui prosespenyulingan proprietari tiga molekul yang dapat memekatkan asid lemak Omega - 3 paling tulen. 
    2. Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan-bahan berbahaya yg terdapat dalam ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri, etc. Kebanyakan jenama lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesihatan seperti plumbun, merkuri,etc . (Info tambahan didapati daripada nutrionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul. Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau 2x sahaja. Kenapa? Sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal. Shaklee sahaja yang melalui penyulingan 3x sebab nak berikan yg terbaik untuk pembeli-pembelinya) 
    3. Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikankerana di hati lah terdapat kandungan toksik tinggi
    4. Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis2 ikan dan tahap merkurinya, ikan-kan yg digunakan oleh Shaklee adalah ikan yang tahap merkurinya terendah. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain. Ditambah dgn proses penyulingan 3x, Omega Guard memang terbaik.
    5. Omega guard (minyak ikan) Shaklee lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 yang perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni untuk proses metabolisme,etc.. Jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan suplemen EPA
    6. Satu sajian Omega Guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu iaitu EPA dan DHA. 
    kurus dengan omega guard

    Bagaimana Omega membantu membakar lemak dan kolestrol yang jahat (LDL)? 


    • Omega Guard dengan fungsi minyak ikan ialah membantupembakaran lemak yang termendap!
    • Melancarkan perjalanan darah ke otot ketika bersenam, maka lebih banyak pembakaran lemak akan berlaku
    • Menghalang pembentukan lemak (tambah metabolisma untuk pembakaran lemak) 
    • Menghalang penghasilan hormon cortisole yang mengelakkan penyimpanan lemak 
    • Memperbaiki kadar penghasilan serotorin (kimia otak yang buat kita rasa kenyang)
    Omega 3

    Omega 3 terdiri daripada EPA dan DHA. Tahukah anda akan kebaikan bahan-bahan ini?

    EPA MENCEGAH
    ✔ Kanser
    ✔ Pembekuan Darah
    ✔ Pembekuan Lemak dalam Darah
    ✔ Kadar Kolestrol berlebihan
    ✔ Penyakit Jantung
    ✔ Tekanan Perasaan
    ✔ Tekanan Darah Tinggi

    TUGAS DHA
    ✔ Mencegah Radang Sendi
    ✔ Mencegah Asma
    ✔ Meningkatkan Daya Seks
    ✔ Mengelakkan Kanser PAYUDARA, USUS, PANKREAS DAN PROSTAT
    ✔ Mencegah Penyakit Kulit
    ✔Mengelakkan MIGRAIN ,RASA KEBAS DI ANGGOTA BADAN SERTA KESEJUKKAN PADA KAKI DAN TANGAN.

    sumber omega guard

    Sumber OMEGA - 3 ?
    ✔ Telur
    ✔ Ikan salmon
    ✔ Ikan Tuna
    ✔ Ikan sardin
    ✔ Ikan bilis
    ✔ Ikan makarel


    Ready stocks ALWAYS available! 
        Hubungi Yaya | SID 1072506 

        PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

        COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, Kuala Lumpur dan lain-lain.

    No comments:

    Post a Comment

    Ready stock ALWAYS available!!

    Ready stock ALWAYS available!!