11:57 PM

SERIUS - AMARAN TENTANG PENGGUNAAN KRIM PEMUTIH YANG SEDANG BERLELUASA SEKARANG

Penggunaan merkuri di dalam produk kecantikan ini bukan perkara baru. Sebenarnya merkuri sudah diharamkan penggunaannya di dalam produk kecantikan di Eropah sejak 1976 dan di Amerika sejak 1990an. Merkuri adalah produk beracun dan kalau tahu saudara mara yang ada muka putih melepak dan berkilat silalah tegur mereka sebelum terlambat.

Sebelum merkuri, serbuk plumbum digunakan oleh wanita sejak zaman Greek lagi untuk mendapatkan kulit muka yang putih. Kulit putih melepak dan pucat dianggap sebagai simbol status masyarakat yang tinggi kerana wanita bangsawan yang tidak bekerja mempunyai kulit yang pucat. Serbuk plumbum disapu pada muka untuk memutihkan kulit. Plumbum juga digunakan pada celak yang dibuat di timur tengah dan India. So kalau anda masih pakai celak oldskoool janganlah pakai selalu kerana ia juga mengandungi plumbum.

Ingatlah bahawa kecantikan luaran tidak bermakna jika organ dalaman anda rosak akibat keracunan. 

Ini komen dari Professor Faridah Abdul Rashid. Professor of Biochemistry & Medical IT at Universiti Sains Malaysia

sumber: http://blogserius.blogspot.com/2014/03/serius-amaran-tentang-penggunaan-krim.html

Sebab itu lah pentingnya produk yang SELAMAT & BERKUALITI kepada pengguna. Mesti terlintas dalam fikiran kita semua macam mana nak tahu produk tersebut selamat atau tidak kan? 

Macam saya, saya akan lihat syarikat yang menjual produk tersebut. Nama dan reputasi syarikat biasanya dapat memberikan jaminan bahawa produk yang dikeluarkan oleh mereka hanya yang berkualiti dan selamat saja. Ye la, takkan syarikat mahu ambil risiko atas satu produk yang boleh mengakibatkan syarikat mereka ditutup dan produk mereka di haramkan, betul tak?

Sebab itu lah saya tidak pernah ragu-ragu tentang produk keluaran Shaklee. Anda boleh saja baca profil syarikat Shaklee yang sudah lama menguasai industri kesihatan dan kecantikan di seluruh dunia.

Apa yang Shaklee tawarkan bagi mereka yang inginkan kulit yang sihat dan cantik? Sila klik link berikut untuk tahu dengan lebih detail ya:

klik di sini--->  Vitamin Cantik dan Set Rawatan Kulit



Hubungi Yaya untuk dapatkan VITAMIN KECANTIKAN dengan harga MURAH!!

Ready stocks available! 
    Hubungi Yaya | SID 1072506 

    PM/Whatsapp/WeChat | 017 360 4001

    COD area: Kuala Lumpur, Gombak, Taman Melewati, Wangsa Maju, Keramat, Ampang, Putrajaya,Cyberjaya, Cheras, Sri Rampai, Kg.Bharu, Sri Rampai, Jalan Tun Razak, Jalan Semarak, dll.

No comments:

Post a Comment

Ready stock ALWAYS available!!

Ready stock ALWAYS available!!